Nyt job
Uanset om du er i et nyt job eller for nylig har skiftet stilling, kan det være en udfordring at skifte til en ny arbejdsplads. Her er nogle tips, der kan hjælpe dig med at komme godt fra start.
Sørg for at være tålmodig, tag dig god tid og gør dit bedste for at tilpasse dig hurtigt.
Reklame
Forbered dig på det nye job
Før du begynder dit nye job, bør du planlægge din ankomst. Det er en god idé at planlægge noget fritid inden du starter. Det er ideelt at tage et par dage fri. Du har brug for at slappe af og engagere din hjerne. Når du har haft din pause, skal du lave en to-do-liste over ting, du skal gøre.
Lav en liste over de ting, du skal gøre, inden du begynder på dit nye job. Du bør have en “to-do”-liste for dagen før den første dag. Disse forberedelser er afgørende for en vellykket start. Husk, at den første arbejdsdag ikke er en undskyldning for ikke at arbejde. Et nyt job bør være en tid til at finde sig til rette.
Kom tidligt
Før du begynder dit nye job, bør du planlægge din ankomst. Det er vigtigt at ankomme til tiden på kontoret. At være punktlig afspejler pålidelighed og giver din karriere et løft.
Undersøg din nye virksomhed
Prøv at finde ud af noget om virksomhedens historie, mission og igangværende projekter. Undgå dog at påtage dig for meget ansvar i starten. Sørg for at fokusere på dine opgaver inden for din nye stilling eller afdeling. Du er trods alt stadig ny i virksomheden. Desuden er det ikke sikkert, at din nye chef er der til at guide dig gennem hele processen. Så sørg for at være tålmodig, tag dig god tid og gør dit bedste for at tilpasse dig hurtigt.
Reklame