Medarbejder kommer for sent
Hvis din medarbejder konstant kommer for sent, skal du gøre noget for at stoppe det. Du bør drøfte problemet med din medarbejder og tage skridt til at forbedre punktligheden. Det kan du gøre ved at føre en samtale med medarbejderen og lade ham eller hende forklare, hvorfor han eller hun altid kommer for sent, og hvorfor det generer dig. Sørg for at være ikke-fordømmende, og at du ikke angriber medarbejderen for ikke at komme til tiden. Derefter kan du forsøge at finde ud af de underliggende årsager til medarbejderens forsinkelse, og hvordan du kan hjælpe vedkommende.
Hvis din medarbejder konstant kommer for sent, skal du gøre noget for at stoppe det.
Reklame
Det er ikke noget særligt at lade en medarbejder komme for sent nogle gange. Det er okay at lade det glide, så længe du ikke bliver for fræk og konfronterer vedkommende. Hvis medarbejderens forsinkelse kun er på et par minutter, er det ikke noget særligt. Men hvis medarbejderen skal vente på kunder, er det ikke acceptabelt at lade det passere.
Selv om det altid er en god idé at konfrontere en medarbejder med forsinkelse, bør du ikke forsøge at gøre et stort nummer ud af det. Det er bedre at tale med medarbejderen privat. Det viser, at du er bekymret for problemet og er villig til at forsøge at løse det. Det er også mere produktivt at tale med medarbejderen end at true ham eller hende. Desuden vil du kunne forstå problemet bag medarbejderens forsinkelse og give ham eller hende mulighed for at rette op på det.
Den bedste løsning er at drøfte sagen privat. Selv om det kan virke som en indlysende løsning, kan det hjælpe medarbejderen at tage problemet op i enrum. Det vil vise medarbejderen, at du bekymrer dig om ham eller hende og ønsker at arbejde sammen med ham eller hende for at rette op på adfærden. Det vil også vise medarbejderen, at du forstår årsagen til hans eller hendes forsinkelse. Selv hvis medarbejderen er vedholdende, er det en god måde at løse problemet på at tale med ham eller hende.
Når du støder på en medarbejder, der konsekvent kommer for sent, er det ofte vigtigt at tage problemet op i enrum. Hvis medarbejderen har et personligt problem, der påvirker hans arbejde, kan du forsøge at finde en løsning. Du vil måske blive overrasket over, hvor hurtigt han eller hun vil indrømme, at han eller hun er oprigtigt bekymret. Den eneste måde at gøre det på er at sikre, at du er åben og forstår årsagerne til deres forsinkelse.
Det er vigtigt at forstå, hvorfor en medarbejder ofte kommer for sent. Selv om det kan være svært at forstå, kan forsinkelse påvirke produktiviteten for et helt team. Hvis du ikke er tilfreds med medarbejderens præstation, bør du overveje at drøfte situationen privat. Det kan være svært at indrømme problemet offentligt og give medarbejderen skylden for sin adfærd. Et alvorligt tilfælde kan dog berettige mere drastiske foranstaltninger. Så det gælder om at bevare roen og undgå vrede.
Reklame