Ansøgning hvem er jeg

Sådan beskriver du “hvem er jeg” i en ansøgning

For at kunne skrive en vellykket beskrivelse til en ansøgning skal du forstå de kvaliteter, som arbejdsgiverne leder efter hos en kandidat. Arbejdsgiverne søger folk med gode kommunikationsevner, som er selvstartere og problemløsere. Når du besvarer spørgsmålet om, hvordan du beskriver, hvem jeg er, i en ansøgning, er det vigtigt at vælge de rigtige ord og bruge dem korrekt.

Der er mange måder at gøre dette på, og en liste over egenskaber er ikke en god start. Du bør snarere fremhæve specifikke kvaliteter, der er beskrevet i stillingsopslaget, og fokusere på nogle få specifikke eksempler for at illustrere dine evner. Sørg for at forstå jobbeskrivelsen og afstemme den med dine egne personlige egenskaber.

Arbejdsgiverne er på udkig efter gode kvaliteter, og det betyder, at de ønsker at ansætte personer, der kan opfylde disse færdigheder.

Reklame

Top Promo

Når du skriver om dig selv i en ansøgning, bør du forsøge at minimere antallet af detaljer, som du deler. I stedet for at beskrive dig selv i generelle vendinger skal du bruge ord, der fremhæver specifikke træk eller egenskaber, som gør dig unik. Du kan bruge mere end tre ord, men hold det kort og fokuseret.

Et godt eksempel er at fremhæve dine interpersonelle færdigheder. Hvis det job, du søger, kræver gode menneskelige færdigheder, skal du bruge ord som “venlig”, “imødekommende” eller “kundeorienteret” til at beskrive dine kvaliteter. Du bør undgå at bruge klichéagtige udtryk. I stedet skal du fremhæve dine interpersonelle kommunikationsevner som f.eks. at lytte, indleve sig og løse problemer. Du kan opregne dine færdigheder under afsnittet om færdigheder i din ansøgning.

Arbejdsgiverne er på udkig efter gode kvaliteter, og det betyder, at de ønsker at ansætte personer, der kan opfylde disse færdigheder. Det er bedst at bruge korte sætninger og positive adjektiver som f.eks. “hårdtarbejdende”. Det er acceptabelt at bruge mere end tre ord, men sørg for, at du har eksempler på dine kvaliteter. Hvis du ikke har disse egenskaber, bør du medtage eksempler på, hvordan du har brugt dem.

Reklame

Bottom Promo

Relateret Indlæg